EDUCATION IN TIMES OF PANDEMIC:
THE PERFORMANCE OF THE PUBLIC PROSECUTION AS A DEFENDER OF THE CONSTITUTIONAL RIGHT TO EDUCATION
Keywords:
Educational teaching, Covid-19, ParquetAbstract
This article proposes a study of the aspects of education during the period of pandemic and social isolation caused by the proliferation of Covid-19. It is also worth highlighting the Public Prosecution's role as a defender of the fundamental right to education, with the parquet being responsible for adopting extrajudicial and judicial measures for its effectiveness. In this topic, it is essential that public policies aiming the return to face-to-face educational activities be promoted, with the vaccination of teachers in order to maintain the bond between school and student.
References
BRASIL. Agência Nacional de Vigilância Sanitária. Anvisa aprova porunanimidade uso emergencial das vacinas. Brasília, DF. Disponível em:<https://www.gov.br/anvisa/pt-br/assuntos/noticias-anvisa/2021/anvisaaprova-por-unanimidade-uso-emergencial-das-vacinas>. Acesso em 07 defevereiro de 2021.
BRASIL. Ministério da Saúde. Covid-19 no Brasil. Disponível em <https://qsprod.saude.gov.br/extensions/covid-19_html/covid-19_html.html>.Acesso em 16 de maio de 2021.
BRASIL. Ministério da Saúde. Plano Nacional de Operacionalização daVacinação contra a Covid-19. Brasília, DF. Disponível em:
saude.pi.gov.br/uploads/warning_document/file/641/Plano_Nacional_de_Vacina%C3%A7%C3%A3o_Covid19.pdf>. Acesso em 06 de fevereiro de2021.
BRASIL. Supremo Tribunal Federal. Agravo regimental no agravo deinstrumento nº 658.491/GO, Primeira Turma, Rel. Min. Dias Toffoli, j. 20de março de 2012). Disponível em: <http://redir.stf.jus.br/paginadorpub/paginador.jsp?docTP=TP&docID=1966289>. Acesso em 26 de janeiro de2021.
BRASIL. Supremo Tribunal Federal, Recurso Extraordinário nº 163231, Rel.
Min. Maurício Corrêa, Tribunal Pleno, DJ 29.06.2001). Disponível em: <http://redir.stf.jus.br/paginadorpub/paginador.jsp?docTP=TP&docID=2208096>.
Acesso em 26 de janeiro de 2021.
Organização das Nações Unidas. Pandemia causou perda de quatro mesesa alunos de países pobres. Nova York, EUA. Disponível em:
un.org/pt/story/2020/10/1731072>. Acesso em 06 de fevereiro de 2021.
Gabinete de Articulação para Enfrentamento da Pandemia na Educaçãono Estado de Rondônia – GAEPE/RO. Nota Técnica n. 001/2021. Acessointerno. Assinado em 12/02/2021.
UNICEF. Busca ativa escolar. Disponível em: <https://buscaativaescolar.org.
br>. Acesso em 16 de maio de 2021.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Revista Jurídica do Ministério Público do Estado de Rondônia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.